Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Sesje Rady Miasta
Sesja
 
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
środa, 5 sierpnia 2020 r.

STREFA PŁATNEGO PARKOWANIA

Dodano: 2017-12-20 Autor: Monika Zapotoczna
 
 
Od początku lutego 2020 r. w Strefie Płatnego Parkowania usługę wnoszenia opłat za parkowanie wdrożyło dwóch nowych operatorów: ePARK oraz mPay. Łącznie z moBiletem, który działa w Zielonej Górze od 2016 r. kierowcy mogą wybrać dowolnego, z pośród trzech operatorów płatności mobilnych za parkowanie.
 
 
 
Kierowcy, korzystający ze Strefy Płatnego Parkowania w Zielonej Górze, coraz chętniej używają mobilnych aplikacji do opłacania parkowania. Ze swoimi smartfonami prawie wcale się nie rozstajemy, możemy równie dobrze wykorzystać je do wykonywania codziennych obowiązków. Wystarczy kilka kliknięć, aby zapomnieć o klasycznych parkomatach i używać swojego własnego w telefonie.

Jeśli parkowanie w płatnej strefie kojarzy się z gorączkowym rozglądaniem się za parkomatem, nerwowo odliczanymi drobnymi i zastanawianiem się nad planowanym czasem postoju, warto to zmienić. Wystarczy pobrać aplikację na swój telefon i z dowolnego miejsca płacić za parking.

 

Wybraną aplikację pobieramy ze sklepu Google Play lub App Store. Można je bezpłatnie pobrać również ze strony operatora płatności:

 

moBilet – www.m.mobilet.pl

ePark - www.zaeparkuj.pl

mPay – www.app.mpay.pl 

 

Rejestracja jest bardzo prosta. Wystarczy podać adres e-mail i numer telefonu. Nadaj też kod PIN tak, aby nikt nie korzystał z aplikacji bez Twojej wiedzy. Następnie podepnij kartę płatniczą, z której będą pobierane płatności po zakończeniu parkowania. Wprowadzasz tylko sam numer karty, bez danych osobowych, co gwarantuje Ci bezpieczeństwo transakcji. Przedpłata lub cykliczne doładowywanie konta w aplikacji nie jest wymagane.

W aplikacji można kupić bilet czasowy, taki jak w tradycyjnym parkomacie albo skorzystać z funkcji „START / STOP” lub „ROZPOCZNIJ / ZAKOŃCZ”, w zależności od aplikacji, dzięki której płacisz dokładnie za taki czas, w jakim parkowałeś.

 

Aplikacje to połączenie zysku czasu i komfortu płatności za bilet parkingowy. Systemy bardzo dobrze się sprawdzają, a kierowcy nie muszą ani tracić czasu na poszukiwanie parkomatu Nie trzeba kupować parkingu na określony czas, tylko sami decydujemy, kiedy kończymy postój i płacimy za rzeczywisty czas parkowania.

Kierowcy, korzystający z aplikacji mobilnych w Strefie Płatnego Parkowania w Zielonej Górze, nie muszą martwić się o specjalne oznakowanie samochodu. Nie ma obowiązkowej naklejki, informującej o płatności przez telefon. Kontrolerzy wpisując numer rejestracyjny pojazdu na swoich terminalach, widzą, czy dany samochód jest zaparkowany poprzez aplikację, czy też ma wykupiony bilet w parkomacie.

 

Ponadto z aplikacji moBilet oraz mPay można korzystać w autobusach komunikacji miejskiej MZK.

 

INFORMACJE PODSTAWOWE

 

moBILET stanowi wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego systemu wnoszenia opłat za strefę płatnego parkowania. Daje to kierowcom możliwość zakupu biletu parkingowego zawsze i wszędzie (24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu) bez konieczności szukania parkomatu czy posiadania gotówki na jego zakup. Opłacając postój rozliczamy się za rzeczywisty czas parkowania, a dzięki funkcji przedłużania parkowania, nie musimy np. wychodzić z kolejki by dokupić kolejny bilet.

 

Sercem systemu moBILET są nowoczesne serwery ze specjalistycznym oprogramowaniem oraz bazami danych. To one przechowują dane osobowe, informacje o wszystkich operacjach oraz są odpowiedzialne za rozliczenia. Głównym zadaniem serwerów jest jednak zapewnienie bezproblemowej i bezpiecznej komunikacji z aplikacją mobilną użytkowników. W tym celu wykorzystywane jest szyfrowane połączenie internetowe (protokół SSL). Każdy użytkownik ma też stały dostęp do swojego profilu w Systemie, przez udostępniony Portal Użytkownika. Dzięki niemu może na bieżąco kontrolować swoje wydatki, drukować rachunki, modyfikować dane osobowe czy dokonywać zmian numeru telefonu.

 

Drugim elementem systemu moBILET jest aplikacja mobilna. Cała obsługa odbywa się za pomocą prostego i intuicyjnego interfejsu graficznego. Aplikacja moBILET dostępna jest na wszystkie telefony komórkowe. Dla systemu Andorid, iOS, Windows Phone, BlackberryOS oraz JAVA posiadamy intuicyjne darmowe aplikację. Aplikację dostępne są w dedykowanych sklepach dla danego systemu. Dla Użytkowników, którzy nie posiadają możliwości aby zainstalować aplikację w telefonie, uruchomiliśmy kanał SMS, dzięki któremu można dokonać zakupu biletu w SPP. Wskład Systemu moBILET wchodzą dodatkowe komponenty takie jak: internetowy serwis informacyjny, infolinia oraz Portal Użytkownika.

 

ZASADY UŻYTKOWANIA

 

moBILET działa na zasadzie elektronicznej portmonetki (prepaid) na indywidualny rachunek moBILET, otrzymany podczas rejestracji lub bezpośredniego obciążania wcześniej zweryfikowanej karty płatniczej. Podczas płatności kartą płatniczą system blokuję kwotę niezbędną do pokrycia parkowania, a w przypadku wcześniejszego zakończenia, niewykorzystane środki zostają zwrócone. Użytkownik samodzielnie z poziomu aplikacji może wybrać najwygodniejszą dla niego formę płatności. W celu dokonania wpłaty na konto Użytkownik może skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej, szybkiego e-transferu poprzez panel użytkownika lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej (usługa dostępna na wybranych platformach).

 

Za pomocą jednej aplikacji Użytkownik może opłacić postój w SPP lub na parkingu prywatnym, bądź kasować bilety komunikacji miejskiej i dalekobieżnej.

Jak zostać użytkownikiem systemu moBILET?

 

Możliwa jest prosta jednorazowa i bezpłatna rejestracja poprzez aplikację mobilną, SMS lub na www.mobilet.pl. Z faktu, iż aktualnie ok. 90% Użytkowników posługuje się smartfonami, uprościliśmy proces rejestracji dla ich posiadaczy. Wystarczy pobrać aplikację poprzez dedykowany sklep oraz przeprowadzić 2-3 min. rejestrację podczas pierwszego uruchomienia.



Rozpoczęcie parkowania - procedura aktywacji biletu parkingowego:

 

·   uruchomienie aplikacji

·   wybór podstrefy oraz maksymalnego okresu ważności biletu

·   zatwierdzenie wybranego biletu (system łączy się z serwerem za pomocą Internetu, gdzie informacja o rozpoczęciu parkowania zostaje zapisana w bazie danych)

·   kierowca otrzymuje potwierdzenie rozpoczęcia naliczania czasu postoju,

·   bilet zostaje zapisany w pamięci aplikacji na telefonie, dzięki czemu można go wyświetlić w dowolnym momencie

 

« powrót